
Fins aquí, és una situació que en general podríem pensar que és un fet força habitual que quan el vaixell s’està enfonsant millor procurar per tu i el demés tan se val, i no estic apuntant al “Costa Concordia”. Em refereixo que si una empresa se n’està anant a l’aigua és normal que la gent que hi treballa utilitzi la informació més o menys parcial que té, faci ús de la seva intuïció i actuï en llibertat de consciència. Però al meu entendre, en el cas d’Spanair, els directius han estat cobrant el sou fins el darrer moment, i fins i tot, potser encara l’estan cobrant després de la gran desfeta.
I si no cobren tan se val, Spanair no és una companyia més, és una empresa amb capital públic directe i indirecte, fet que comporta unes obligacions als seus gestors que van més enllà pel que ara hauríen d’estar donant explicacions públicament. De fet “ells” deien “Spanair, la de tots” i així se’ns va vendre el tema i així el varem comprar. És per això que malgrat tot, els que si sabien el que podia passar haurien d’haver-se reunit amb el seu director de comunicació per improvisar, si era el cas, un pla de comunicació de crisi per no deixar en l’estacada a milers de treballadors que destinaven els seus esforços a fer que l’empresa tirés endavant, a milers de viatgers que havien confiat amb la companyia, i a una ciutadania que un dia va pensar que nosaltres sí que podríem desafiar la llei de la gravetat que afecta a les companyies àrees i enlairar alguna cosa més que un avió.
Post publicat a xcat.cat
Foto de Curimedia en Flikr creative commons
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada